Hemşire Çağrı Sistemi hastaların acil durumlarda veya ihtiyaç duydukları anlarda hemşireye haber vermeleri amacı ile oluşturulmuştur. Sistem için gerekli ekipmanlar hastanın odasına yerleştirilir. Hastanın ekipman üzerindeki butona basması ile de ilgili hemşireye haber verilir.
Sistemi oluşturan malzemeler ekipmanı kurmak açısından oldukça önemlidir. Hastanın yatak başı ünitesi, hastanın el seti, hastanın odasında bulunan tuvalet çağrı seti ve kapı üstünde bulunan koridor lambası sistemi oluşturan malzemelerdir. Hastalar ile sağlık personelinin birbirleri ile iletişimini sağlayan en önemli modül oda kontrol ünitesidir. Hastane santralinin entegrasyonu ise oda kontrol üniteleri ile sağlanmaktadır. Hastane sunucusu tarafından ise desteklenmektedir. Bu ekipmanlar hasta kendini kötü hissettiği zaman dilimlerinde kullanması için vardır. Hasta acil bir durum anında el setindeki butona basar ve sistem çalışır. Hasta banyoda acil bir durumla karşılaştığında ya da düştüğünde ipi çeker. Sistem tekrar görsel ve işitsel olarak çalışır. Alarmın çalışması ile hemşire yardım çağrısında bulunan odaya gider. Hastayı kontrol ederek gerekli işlemleri gerçekleştirir. Bu sistem ile acil durum anında hemşire hızlı bir şekilde hastaya müdahale eder. Böylece oluşabilecek riskli durumlar en aza düşürülür. Acil durumlar için bir diğer önlem ise ikaz ışıklarıdır. Hasta kullanmış olduğu mobil cihaz ile hemşireye çağrı paneli üzerinden mesaj gönderir. Hemşire ise mesaj gelen hastaya giderek gerekli müdahalede bulunur.
Günümüzde kullanılan Hemşire Çağrı Sistemleri ise içerisinde bulunan özellikler ile bu sıkıntıları ortadan kaldırmaktadır. Hemşireler bu sistem ile sadece IP DECT telefon kullanarak hastalar ile hem konuşup hem de mesajlaşabilmektedirler. Sistem oldukça basit ve etkili bir şekilde çalışmaktadır. Acil durumu olan hasta kendini kötü hissettiği acil durumlarda sistemi kullanmaktadır. Alarm ile çalışan bu sistem hemşire hastanın odasına gelip butona basmadığı sürece durmamaktadır. Personel ise çağrıyı, mesajın alınıp alınmadığı bilgisini rapor ederek kayıt altına almaktadır. Bu sayede hastalara en kısa zamanda müdahale sağlanır. Hemşire ise gereksiz ve fazla sayıda cihaz taşımak durumunda kalmaz.
• Hasta için yatak başı üniteleri,
• Hemşireye acil durum anlarında haber vermek için buton,
• Banyoda oluşabilecek tehlike durumları için ipli buton,
• Hem hasta hem de hemşireler için koridor lambaları,
• Mavi kod butonları,
• Amaca uygun, eksiksiz yazılmış veri tabanı yazılımları ve
• Adresleme üniteleri bulunabilir.
Sistemi oluşturan malzemeler ekipmanı kurmak açısından oldukça önemlidir. Hastanın yatak başı ünitesi, hastanın el seti, hastanın odasında bulunan tuvalet çağrı seti ve kapı üstünde bulunan koridor lambası sistemi oluşturan malzemelerdir. Hastalar ile sağlık personelinin birbirleri ile iletişimini sağlayan en önemli modül oda kontrol ünitesidir. Hastane santralinin entegrasyonu ise oda kontrol üniteleri ile sağlanmaktadır. Hastane sunucusu tarafından ise desteklenmektedir. Bu ekipmanlar hasta kendini kötü hissettiği zaman dilimlerinde kullanması için vardır. Hasta acil bir durum anında el setindeki butona basar ve sistem çalışır. Hasta banyoda acil bir durumla karşılaştığında ya da düştüğünde ipi çeker. Sistem tekrar görsel ve işitsel olarak çalışır. Alarmın çalışması ile hemşire yardım çağrısında bulunan odaya gider. Hastayı kontrol ederek gerekli işlemleri gerçekleştirir. Bu sistem ile acil durum anında hemşire hızlı bir şekilde hastaya müdahale eder. Böylece oluşabilecek riskli durumlar en aza düşürülür. Acil durumlar için bir diğer önlem ise ikaz ışıklarıdır. Hasta kullanmış olduğu mobil cihaz ile hemşireye çağrı paneli üzerinden mesaj gönderir. Hemşire ise mesaj gelen hastaya giderek gerekli müdahalede bulunur.
HEMŞİRE ÇAĞRI SİSTEMİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?
Hemşire Çağrı sisteminden önce hemşireler aynı işlemi pager adında bir alet ile yapıyorlardı. Pager acil çağrılar ile ilgili hemşirelere uyarıda bulunurdu. Pager teknolojik olarak yeterli desteği sağlamadığı için hemşireler yanlarında ikinci bir cihaz olarak telsiz telefon taşırlardı. Konuşma ihtiyacı için taşınan kablosuz telefonlar pager ile birlikte pratik bir sistem sağlamıyordu.Günümüzde kullanılan Hemşire Çağrı Sistemleri ise içerisinde bulunan özellikler ile bu sıkıntıları ortadan kaldırmaktadır. Hemşireler bu sistem ile sadece IP DECT telefon kullanarak hastalar ile hem konuşup hem de mesajlaşabilmektedirler. Sistem oldukça basit ve etkili bir şekilde çalışmaktadır. Acil durumu olan hasta kendini kötü hissettiği acil durumlarda sistemi kullanmaktadır. Alarm ile çalışan bu sistem hemşire hastanın odasına gelip butona basmadığı sürece durmamaktadır. Personel ise çağrıyı, mesajın alınıp alınmadığı bilgisini rapor ederek kayıt altına almaktadır. Bu sayede hastalara en kısa zamanda müdahale sağlanır. Hemşire ise gereksiz ve fazla sayıda cihaz taşımak durumunda kalmaz.
HEMŞİRE ÇAĞRI SİSTEMİ SADECE HASTANELER İÇİN Mİ?
Hemşire Çağrı sistemi kontrollüdür. Her çeşit ihtiyaca cevap verecek niteliklerde ve esnek yapıdadır. Hastanelerde kullanılabileceği gibi aynı zamanda bakımevlerinde de kullanılmaktadır. Çocuk yuvaları ve otellerde sistemin kullanılabileceği yerlerdir. Hemşire çağrı sistemi rahatlıkla kullanılabilecek niteliklere ve kolaylıklara sahiptir.HEMŞİRE ÇAĞRI SİSTEMİ İÇİN NELER GEREKLİ?
Hemşire çağrı sisteminin en verimli şekilde kullanılması için malzemeler tam olmalıdır. Kullanım amacı ile birlikte gerekli ürünler değişiklik göstermektedir. Bunun için firmamız size eksiksiz ve verimli bir liste sunacaktır. Genel olarak oluşturulacak bir listede ise;• Hasta için yatak başı üniteleri,
• Hemşireye acil durum anlarında haber vermek için buton,
• Banyoda oluşabilecek tehlike durumları için ipli buton,
• Hem hasta hem de hemşireler için koridor lambaları,
• Mavi kod butonları,
• Amaca uygun, eksiksiz yazılmış veri tabanı yazılımları ve
• Adresleme üniteleri bulunabilir.